fbpx
Menu Zamknij

Formatowanie warunkowe w Excelu

Witamy w ostatnim już odcinku naszej MINI SERII o Excelu. Opowiemy dziś o jednym z głównych zadań arkuszy kalkulacyjnych w Excelu, a jest nim praca i archiwizacja dużych ilości danych. Czyli tzw. baz danych. Użytkownik musi się w tej ilości informacji łatwo i skutecznie poruszać, aby jego praca była efektywna, a nawet przyjemna. Aby korzystać z danych i sprawnie odnajdywać interesujące nas informacje mamy do dyspozycji wiele różnych sposobów filtrowania, między innymi Fragmentator - rodzaj szybkiego filtra, o którym mówiliśmy w jednym z poprzednich odcinków. Dodatkowo mamy jeszcze do dyspozycji rodzaj wyróżniania kolorystycznego. Narzędzie to nazywa się Formatowanie warunkowe w Excelu. Do czego służy i jak stosować zasady formatowania na podstawie warunków dowiecie się z dalszej części artykułu, jak również z przedostatniego, 9. odcinka naszej MINI SERII.

Jak zastosować formatowanie warunkowe w Excelu?

Formatowanie warunkowe pozwala na kolorystyczne wyróżnienie komórek z interesującymi nas danymi. Zakres i sposób działania zasady, czy też warunku może być różny. Mamy do dyspozycji szerokie spektrum formułowania tych zasad wyróżniania. Od określenia, że zaznaczone mają być dane numeryczne, przez dane słowne, kończąc na pozycjach np. pierwszych 10.

Należy pamiętać, że formatowanie warunkowe pracuje w tle w trybie ciągłym i wszelkie zmiany w danych są na bieżąco przez to narzędzie analizowane. Jeśli chcemy usunąć formatowanie należy wybrać opcję "wyczyść reguły".

Formatowanie warunkowe w Excelu

Wykorzystując formatowanie warunkowe w Excelu określamy dwa podstawowe elementy:

  1. regułę określającą CO chcemy widzieć wyróżnione - czyli warunki, jakie muszą zostać spełnione, aby formatowanie wyróżniające obszar zostało zastosowane
  2. JAK ma wyglądać wyróżnienie - czyli kolor wypełnienia komórki, obramowania, czcionkę itp. formatowania jakimi dysponujemy odn. tekstu i komórki.

Playlistę instrukcji na wideo możecie znaleźć na naszym nowym kanale Youtube:

S Partners Excel wskazówki

Jak wprowadzić formatowanie warunkowe w Excelu?

  • Zaznacz żądany obszar lub kolumnę/wiersz danych
  • Owórz pasek narzędzi głównych i odszukaj część STYLE
  • Otwórz FORMATOWANIE WARUNKOWE
  • Wybierz konkretną regułę i rozwiń menu dodatkowe
  • Wybierz żądaną opcję
  • Wprowadź ew. korektę reguły
  • Rozwiń listę możliwości kolorystycznych i wybierz interesujący Cię model kolorystyczny
  • Lub wybierz opcję własnych ustawień
  • Zatwierdź wybór i zweryfikuj wynik

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych, jak również online. Jesteśmy elastyczni terminowo - szkolimy w tygodniu,
jak również w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub online.

Polecamy pozostałe nasze kursy:

Kontakt:

Grzegorz Sobótka 603377273
g.sobotka@grandkom.pl
Facebook