Jak zrobić listę rozwijaną w Excelu?

Taka lista to świetne narzędzie do kwestionariuszy osobowych, zawodowych, ankiet, czy też do wypełniania kontrolek. Słowem do wszystkich arkuszy, w których ktoś ma wybrać sobie odpowiedź z zamkniętego, ograniczonego katalogu możliwości. A to my, jako autorzy tego arkusza ustalamy możliwe opcje odpowiedzi. Jak powstaje lista rozwijana w Excelu? Jest to dość prostym działaniem, dającym wygodne w zastosowaniu i szybkie rozwiązania. Dodatkowo zawierające element kontroli wprowadzanych danych. Pozwala tworzyć i wykorzystywać katalog opcji tzw. „do wyboru”. Natomiast gdy użytkownik korzystający z możliwości uwzględnionych na liście próbuje wpisać inną opcję otrzyma komunikat o niepoprawnych danych.

Aby stworzyć taką listę najpierw należy utworzyć zbiór danych do wykorzystania. Te dane będą wyświetlane w liście rozwijanej w komórce jako opcje do wybrania.

Przygotuj dane. W docelowym arkuszu ustaw się w komórce, w której chcesz wyświetlać listę. Tworząc taki zasób informacji możesz uwzględnić puste wiersze do wypełnienia na przyszłość, po to aby nie musieć na nowo definiować zakresu danych dla listy.

Funkcje Lewy i Prawy w Excelu

JAK STWORZYĆ LISTĘ ROZWIJANĄ W EXCELU - INSTRUKCJA

  1. Otwórz kartę DANE
  2. Następnie z sekcji NARZEDZIA DANYCH wybierz ikonę POPRAWNOŚĆ DANYCH
  3. Automatycznie otworzy się okno parametrów
  4. W nim z listy DOZWOLONE wybierz LISTA
  5. Kolejno zaznacz opcje IGNORUJ PUSTE - jeśli nie chcesz ich wyświetlania na liście rozwijanej, a przewidujesz więcej opcji do wyboru w przyszłości
  6. Zaznacz opcję ROZWINIĘCIE W KOMÓRCE – lista będzie wysuwała się za pomocą strzałki umieszczanej obok komórki, która zawiera listę.
  7. Wskaż źródło – ustaw kursor w okienku ŻRÓDŁO i wskaż komórki z danymi jeśli znajdują się w tym samym arkuszu co miejsce na listę. Natomiast jeśli dane znajdują się w osobnym arkuszu, jak w naszym przykładzie – wtedy przejdź do tego arkusza i w nim wskaż odpowiedni obszar z danymi do wykorzystania.
  8. Na koniec zatwierdź parametry klawiszem OK.

JAK STWORZYĆ LISTĘ ROZWIJANĄ W EXCELU - VIDEO

Lista gotowa. Możesz ją kopiować do innych komórek tak samo jak dane i formuły. PAMIĘTAJ jednak, żeby wykonać kopiowanie zanim wybierzesz którąkolwiek z pozycji na liście. Inaczej kopiowanie będzie odbywało się z już wskazaną opcją z listy. Co istotne, wszystkie dane do wielu list rozwijanych możemy utworzyć na jednym pomocniczym arkuszu, a dla każdej listy rozwijanej w Excelu wskazywać osobny obszar danych. Taki arkusz potem możemy poddać ochronie i ukryć. W dowolnym momencie można również zmienić nazwę arkusza pomocniczego z danymi. Lista rozwijana w Excelu znajdzie dane, ponieważ program automatycznie zaktualizuje nazwę arkusza w źródle danych. Na liście możesz w dowolnym momencie wprowadzać zmiany, dodawać i usuwać pozycje, zamieniać je miejscami oraz poprawiać literówki.

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych, jak również online. Jesteśmy elastyczni terminowo - szkolimy w tygodniu,
jak również w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub online.

Polecamy pozostałe nasze kursy:

Kontakt:

Grzegorz Sobótka 603377273
g.sobotka@grandkom.pl
Facebook