Jak zrobić listę rozwijaną w Excelu?
Taka lista to świetne narzędzie do kwestionariuszy osobowych, zawodowych, ankiet, czy też do wypełniania kontrolek. Słowem do wszystkich arkuszy, w których ktoś ma wybrać sobie odpowiedź z zamkniętego, ograniczonego katalogu możliwości. A to my, jako autorzy tego arkusza ustalamy możliwe opcje odpowiedzi. Jak powstaje lista rozwijana w Excelu? Jest to dość prostym działaniem, dającym wygodne w zastosowaniu i szybkie rozwiązania. Dodatkowo zawierające element kontroli wprowadzanych danych. Pozwala tworzyć i wykorzystywać katalog opcji tzw. „do wyboru”. Natomiast gdy użytkownik korzystający z możliwości uwzględnionych na liście próbuje wpisać inną opcję otrzyma komunikat o niepoprawnych danych.
Aby stworzyć taką listę najpierw należy utworzyć zbiór danych do wykorzystania. Te dane będą wyświetlane w liście rozwijanej w komórce jako opcje do wybrania.
Przygotuj dane. W docelowym arkuszu ustaw się w komórce, w której chcesz wyświetlać listę. Tworząc taki zasób informacji możesz uwzględnić puste wiersze do wypełnienia na przyszłość, po to aby nie musieć na nowo definiować zakresu danych dla listy.
JAK STWORZYĆ LISTĘ ROZWIJANĄ W EXCELU - INSTRUKCJA
- Otwórz kartę DANE
- Następnie z sekcji NARZEDZIA DANYCH wybierz ikonę POPRAWNOŚĆ DANYCH
- Automatycznie otworzy się okno parametrów
- W nim z listy DOZWOLONE wybierz LISTA
- Kolejno zaznacz opcje IGNORUJ PUSTE - jeśli nie chcesz ich wyświetlania na liście rozwijanej, a przewidujesz więcej opcji do wyboru w przyszłości
- Zaznacz opcję ROZWINIĘCIE W KOMÓRCE – lista będzie wysuwała się za pomocą strzałki umieszczanej obok komórki, która zawiera listę.
- Wskaż źródło – ustaw kursor w okienku ŻRÓDŁO i wskaż komórki z danymi jeśli znajdują się w tym samym arkuszu co miejsce na listę. Natomiast jeśli dane znajdują się w osobnym arkuszu, jak w naszym przykładzie – wtedy przejdź do tego arkusza i w nim wskaż odpowiedni obszar z danymi do wykorzystania.
- Na koniec zatwierdź parametry klawiszem OK.
JAK STWORZYĆ LISTĘ ROZWIJANĄ W EXCELU - VIDEO
Lista gotowa. Możesz ją kopiować do innych komórek tak samo jak dane i formuły. PAMIĘTAJ jednak, żeby wykonać kopiowanie zanim wybierzesz którąkolwiek z pozycji na liście. Inaczej kopiowanie będzie odbywało się z już wskazaną opcją z listy. Co istotne, wszystkie dane do wielu list rozwijanych możemy utworzyć na jednym pomocniczym arkuszu, a dla każdej listy rozwijanej w Excelu wskazywać osobny obszar danych. Taki arkusz potem możemy poddać ochronie i ukryć. W dowolnym momencie można również zmienić nazwę arkusza pomocniczego z danymi. Lista rozwijana w Excelu znajdzie dane, ponieważ program automatycznie zaktualizuje nazwę arkusza w źródle danych. Na liście możesz w dowolnym momencie wprowadzać zmiany, dodawać i usuwać pozycje, zamieniać je miejscami oraz poprawiać literówki.
Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych, jak również online. Jesteśmy elastyczni terminowo - szkolimy w tygodniu,
jak również w weekendy i popołudniami.
Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub online.