Funkcja POŁĄCZ.TEKSTY w Excelu
Arkusze kalkulacyjne stworzone zostały, aby ułatwić użytkownikowi pracę, przede wszystkim z dużą ilością danych. Jednym z najpopularniejszych rodzajów danych, zaraz po danych czysto księgowych, są dane typowo kadrowe. Czyli praca z danymi teleadresowymi. Nie zawsze użytkownik pracuje na własnym dokumencie, jak również nie zawsze ma do dyspozycji najnowszą wersję tego dokumentu. Dane teleadresowe są kategorią danych, które nie zmieniają się szczególnie często. Dlatego bywa, że po dłuższym czasie wracamy do dokumentu, który jest sformatowany "po staremu". A to wiąże się np. z rozbiciem informacji po kolumnach, nawet jeśli dotyczą tego samego człowieka. Tutaj warto skorzystać z możliwości jakie daje nam funkcja POŁĄCZ.TEKSTY w Excelu. Jest to jedna z głównych funkcji z poziomu średnio zaawansowanego, a często zapominana. Dlatego warto odświeżyć sobie informacje dotyczące jej użycia - co czynimy dla Państwa poniżej.
Co powoduje zastosowana funkcja POŁĄCZ.TEKSTY w Excelu?
Funkcja POŁĄCZ.TEKSTY w Excelu wykonuje, jak sama nazwa wskazuje, łączenie tekstów. Ma przy tym kilka dodatkowych opcji, z których możemy korzystać. Dla przykładu można usunąć zbędne spacje. Funkcja ta pracuje na podanym przez użytkownika obszarze danych i scala teksty zawarte w komórkach podłóg wersów. Następnie wykonuje określoną akcję, poprzez zwrócenie wyniku w postaci ciągłego tekstu, zgodnego z interpunkcją zawartą w źródłowym zakresie danych. A czym jest obszar i zakres danych? Omawiamy to w jednym z poprzednich artykułów: "Już tabela, czy jeszcze obszar danych?".
Jest to bardzo przydatna funkcja, która świetnie porządkuje arkusz i pozwala np. usprawnić pracę działu kadr, HR, czy też socjalnego. Ponadto może np. ułatwić zaproszenie pracowników na imprezę integracyjną, dzięki uporządkowaniu adresów mailowych.
Wszystkie playlisty instrukcji możecie znaleźć na naszym nowym kanale Youtube:
Podstawowe elementy składowe do budowy formuły, w której wykorzystywana jest funkcja POŁĄCZ.TEKSTY w Excelu to:
- =POŁĄCZ.TEKSTY
- (
- argument I - OGRANICZNIKI
czyli znaki, którymi oddzielane są dane. Należy w tym miejscu wstawić znak, którym chcemy oddzielać dane, np. kropka, spacja, średnik, łamanie przez, itd. - argument II - PRZEŁĄCZNIK
dotyczy pracy z pustymi komórkami. Tutaj należy wstawić 0 lub 1, odpowiednio "uwzględniaj" puste lub "ignoruj" puste komórki. - argument III - zakres danych
należy wskazać obszar danych, zawierający komórki (a w nich teksty), które chcemy połączyć w jeden ciąg informacji. - )
Jak powinna być wprowadzana funkcja POŁĄCZ.TEKSTY w Excelu?
Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych, jak również online. Jesteśmy elastyczni terminowo - szkolimy w tygodniu,
jak również w weekendy i popołudniami.
Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub online.