fbpx
Menu Zamknij

Jak usuwać polskie znaki w Excelu?

W Excelu mamy do czynienia z różnymi narzędziami i poleceniami, które mają nam ułatwić pracę. Czyli mają użytkownika wyręczyć w wykonywanych zadaniach. Ma ułatwić i przyspieszyć pracę. Pierwsza czynność z jaką kojarzy się Excel to liczenie, czyli praca z cyframi, liczbami i działaniami. Można również pracować z alfabetem i znakami. Excel korzysta z Windowsowej tablicy znaków i pozwala wkleić właściwie dowolny glif, symbol, czy znak systemowy. Pracując w danym kraju korzystamy z konkretnej grupy znaków. W tym przypadku w arkuszach kalkulacyjnych będziemy pracować na polskim alfabecie i jest to działanie naturalne i instynktowne dla użytkownika. Ale co jeśli okazuje się, że potrzeba zlikwidować polskie znaki? Można je ręcznie zmieniać, jednak jest to nieekonomiczne. Zatem przyda się sprawne rozwiązanie. Jak usuwać polskie znaki w Excelu aby się nie napracować? Mówimy o tym na naszej grupie Excel na FB oraz z niedawnym materiale na żywo, do którego łącze znajdziesz u dołu strony.

Dowiedz się jak usuwać polskie znaki w Excelu

Polskie znaki mogą nam się pojawić zarówno przy naszej własnej pracy jak i przy korzystaniu z cudzego arkusza. Ponadto nawet używając specjalnie alfabetu bez "ogonków" może się okazać, że automatycznie wpisaliśmy jakiś znak. Takie działanie może zdarzyć się zupełnie niechcący, czy tez nieświadomie z rozpędu w pracy, czy zmęczenia. Albo nawet po prostu rutyny. Warto zaznaczyć dwie kwestie. Excel proponuje wcześniej użyte wyrazy, ale np. nie poprawia automatycznie tak jak Word.

Jak usuwać polskie znaki w Excelu

Co zrobić, gdy już trafimy na polskie znaki a nie chcemy ich stosować, albo nie mam pewności, czy przypadkiem nie znajdują się w arkuszu?

Do usuwania polskich znaków służy odpowiednia formuła. Po jej zastosowaniu otrzymamy kopię danych ale bez polskich znaków.

Jak usuwać polskie znaki w Excelu?

  1. napisz formułę zamieniającą znaki z polskich na łacińskie:
    PRZYKŁAD Ą > A
    =PODSTAW(D2,E10,E11)
    =PODSTAW(komórka z tekstem,komórka z szukanym znakiem, komórka z nowym znakiem)
  2. Zatwierdź używając klawisza <ENTER>
  3. Stwórz analogiczne polecenia dla pozostałych znaków alfabetu, wymagających zmiany
  4. Skopiuj w żądane miejsca formuły. Na filmie mamy uszeregowane dane źródłowe w kolumnie, aby łatwo móc skopiować w dół wszystkie formuły jako zestaw kompletny dla każdego imienia i nazwiska

Zarys programu szkolenia Excel podstawy

  1. wstęp do środowiska pracy
  2. nawigacja i dostosowywanie programu
  3. narzędzia i opcje
  4. tekst i obiekty
  5. funkcje i formuły
  6. tabele i wykresy - zwykłe i przestawne
  7. import i eksport danych
  8. sposoby konsolidacji danych
  9. praca zaawansowana, skróty i skrypty
  10. zapis, druk, ochrona, współdzielenie dokumentów
  11. współpraca z innymi programami, np. Word i arkusze Google

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych, jak również online. Jesteśmy elastyczni terminowo - szkolimy w tygodniu,
jak również w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub online.

Polecamy pozostałe nasze kursy:

Kontakt:

Grzegorz Sobótka 603377273
g.sobotka@grandkom.pl
Facebook