Funkcja wyszukaj pionowo w Excelu

To już przedostatni odcinek MINI SERII Excel wskazówki. Przedstawimy w nim jedną ze sztandarowych funkcji, a zarazem jedną z najstarszych. Nasza seniorka w Excelu to funkcja wyszukaj pionowo w Excelu. Pozwala na przeszukiwanie małych i dużych baz danych. Bardzo przydatna, ale również dość złożona. Postaramy się jasno ją tutaj przedstawić. Do pomocy macie oczywiście wideo i notatki, które prezentujemy na nagraniu, jak również instrukcję na końcu artykułu. Zapraszamy do lektury i trzymamy za Was kciuki. Do dzieła!

Jak zbudowana jest funkcja wyszukaj pionowo w Excelu?

Funkcja wyszukaj pionowo pozwala na przeszukiwanie pod kątem zadanego kryterium dowolnie dużej bazy danych. Należy przy tym pamiętać, że mechanika przeszukiwania jest dość specyficzna. Funkcja wyszukaj pionowo w Excelu przeszukuje pierwszą wyznaczoną przez użytkownika kolumnę pod kątem żądanego kryterium, np. nr PESEL. Po trafieniu na pasujące kryterium przechodzi o podaną liczbę kolumn i zwraca wynik odpowiadający wierszem dla znalezionego kryterium, czyli np. nazwisko osoby zarejestrowanej pod danym nr PESEL.

Playlistę instrukcji na wideo możecie znaleźć na naszym nowym kanale Youtube:

S Partners Excel wskazówki

Funkcja wyszukaj pionowo w Excelu

Nasza funkcja seniorka składa się z:

  • standardowo z elementu niezbędnego do wprowadzenia formuły, czyli znaku =
  • następnie z polecenia / nazwy funkcji, czyli WYSZUKAJ.PIONOWO
  • w dalszej jej części kolejno występują po nawiasie cztery argumenty składowe funkcji. Szerzej o nich w filmie instruktażowym poniżej. Mają one na celu określenie obszaru przeszukiwanego pod kątem kryterium; określenie danego kryterium; nr kolumny do której funkcja ma przejść po trafieniu na kryterium i zwrócić z danej komórki wartość, oraz wreszcie ostatni element, czyli określenie, czy dopasowanie ma być dokładne, czy przybliżone.

Jak powinna być wprowadzana funkcja wyszukaj pionowo w Excelu?

  • Wskaż adres, w którym chcesz wpisać formułę, a tym samym otrzymać wynik
  • Rozpocznij wpisywanie formuły, możesz wybrać nazwę funkcji z listy podpowiedzi Excela
  • Zaznacz żądany obszar danych, który ma przeszukać Excel - to będzie pierwszy argument
  • Następnie wskaż komórkę lub wpisz ręcznie kryterium, którego ma szukać funkcja
  • Dalej podaj nr indeksu, czyli policz kolumnę do której ma przeskoczyć Excel po natrafieniu na kryterium
  • A na koniec formułę uzupełij o 0 lub 1, zależnie czy chesz dopasowanie dokładne, czy przybliżone
  • Zatwierdź formułę ENTERem lub domknij nawiasem, następnie klikając ENTER
  • Zweryfikuj poprawność zwróconego wyniku. Pamiętaj, że to użytkownik w ostateczności zawsze odpowiada za wykonane zadanie.

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych, jak również online. Jesteśmy elastyczni terminowo - szkolimy w tygodniu,
jak również w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub online.

Polecamy pozostałe nasze kursy:

Kontakt:

Grzegorz Sobótka 603377273
g.sobotka@grandkom.pl
Facebook